Loading

Verslo istorija

Posted by Mantas in Kūryba on February 21, 2023
  1. Kaip gimė Jūsų verslo idėja?

Idėja gimė labai paprastai be galvosūkių ir ilgų apmąstymų,  bet pradžioje grįžkime keturis metus atgal ir pažvelkime į mane – tai būtu paprastas, bet ambicingas jaunuolis su verslo bakalauro diplomu ir pasižymintis kelionėmis besidriekiančiomis iki pačios Japonijos! Atsimenu save važinėjantį motociklu ir savo aktyvaus laisvalaikio nevaržančiu piliečiu, leidau likimui spręsti už mane. Jau tuomet filmuodavau juokingus nutrūktgalviškus video bei laiką su draugais visai neįtardamas, kad filmuoti verslui reklamas taps mano pagrindine veikla.  Vieną dieną įsisiautėjus kūrybiškumui nutariau parduoti motociklą ir nusipirkti profesionalią kamerą, šis įvykis man labai ryškus tai tarsi auka vardan didesnio tikslo, manau tai tūrėtų įsisavinti kiekvienas skaitytojas ieškantis pradėti verslui įkvėpimo. O su įrankiu viskas dėjosi savaime, žinojau nuo pat pradžių, kad noriu filmuoti reklamą nes čia daugiasiai yra manęs: esu verslus ir kūrybiškas taip pat labai empatiškas klientui jo tikslams ir galimybėms. Supratęs, kad puikiai išpildau poreikį  ir mano sukuriami video klipai verslui padeda augti, taip papraščiausiai užpildžiau paklausą, tiek čia ir tos idėjos- žinai kas esi, ką darai gerai ir kas tave ištiesų veža- taip randi savo idėją.

  1. Kaip sugalvojote ją igyvendinti? Kaip visa tai vyko?

Dažnai sakau sau ir kitiems – Stengiesi ir sekasi. Tai ir šioje situacijoje ne kitaip. Reklamos filmavimo srityje yra labai daug techninių, režisūrinių, kinematografinių,  bei vadybinių klausimų neužtenka išsitraukti kameros, kad sukurti kokybišką profesionalią reklamą. Reikia turėti natūralų polėkį domėtis verslu, reklama, kiekvieną dieną atsinaujinančia ir plečiančia galimybes technika, inovacijom, bei nuolat ieškoti įkvėpimo kūrybai- tai verčiau gyvenimo būdas todėl viskas ėjosi kantriai ir etapais, žinoma teko paragauti visokio žanro filmavimo, renginių, švenčių, dokumentikos, meno ir kt.,

  1. Kaip reagavo artimieji ar kiti žmonės kai pradėjote dalintis savo verslo idėja? Ar buvo skeptikų, kurie įtikinėjo to nedaryti? Kas padėjo išlaikyti tą vidinį tikėjimą, jog viskas bus gerai ir tai Jūsų kelias?

Iš artimųjų sulaukiau įvairių nuomonių, bet mano akys degė aš nieko negirdėjau ir nedvėjojau dėl savo sprendimo man viskas atrodė labai paprasta- verslas vis smarkiau keliasi į virtualia erdvę, o jam nuolatos reikia medijos reklamai, kad būti matomam, vadinasi paklausa garantuota.

  1. Kuo įdomus šis verslas?

Tai labai kūrybiškas ir kintantis verslas, nuolat tenka susidurti su įvairiausiais iššūkiais ir nei viena diena nėra monotoniška.

  1. Su kokiais sunkumais susiduriate šiame versle? Su kokiais sunkumais susidūrėte norėdami pradėti šį verslą? Kokie konkurenciniai verslai ar konkurencingos kitų verslų idėjos, daro įtaką Jūsų verslui? Ar buvo minčių susidūrus su sunkumais, jog, viskas, gana, reikia tai nutraukti.

Neturėjau niekada jokių minčių apie veiklos nutraukimą, apie jos reorganizavimą taip, bet galbūt nesusidūriau dar su tais rimtais sunkumais. Šiame versle yra daug kūrybos ir labai daug priemonių būti išskirtiniam. Tai yra labai gerai tai skatina ieškoti nuolatos kitokio sprendimo, kiekvienam klientui paprastai reikia to paties- parduoti, jis dažnai sako man reikia tokios pačios reklamos kaip ten tik kitaip. Mane asmeniškai žavi konkurentų kūrybiškumas aš verčiau dalinsiuosi idėjomis nei dirbsiu pasislėpęs.

Mes nesistumdome pečiais reklamos paklausa šiandiena yra milžiniška tapti geru reklamos kūrėju yra ilgas kelias todėl visi tilpsime, o natūrali konkurencija niekur nedingsta kurios pasekoje pirkėjo akys mato kokybišką turinį.

  1. Kaip pavyko paskleisti apie save žinią? Kokios rinkodaros priemonės efektyviausios?

Žinoma socialinės medijos žaidžia svarbią rolę šioje veikloje, labai svarbu sukurti stiprų portfolio- tai yra raktas į diskusiją, į susidomėjimą kas tu esi ir ką tu darai, ką gali pasiūlyti. Bet visuomet klientas pasitikės labiau gavęs rekomendaciją iš draugo ar pažystamo, labai svarbu yra gerai bendrauti, filmuojant verslo reklamą klientas atskleis jums tiek geriausias tiek blogiausias savybes ir čia reikės išlaviruoti, neretai įsitraukia ir visi įmonės darbuotojai į kuriamą reklaminį video ne tik aktoriai ir modeliai, šis darbas   reikalauja gebėti išblaškyti nejaukią atmosferą ir nuteikti entuziastingai.

  1. Kaip spėjate „koja kojon“ su verslo, technologijų, rinkodaros, mokesčių, teisės ir visomis kitomis naujovėmis?

Mūsų komanda jaunų žmonių mes smalsūs, landūs žinome šiuolaikines aktualijas, sekame rinką jos tendencijas, sukamės greitai ir mums rūpi, bet būti naujoviškiausiu, žinoti visas visas aktualiausias detales, turėti naujausią techniką ir pan. yra siekiamybė, bet ne tikslas. Mūsų tikslas sukurti pridėtinę vertę klientui todėl mūsų akys aplink jį, o ne visur.

  1. Kiek reikėjo investicijų, kada galvojate atsipirks verslas? Kokias pritraukėte ES paramas ar kitas paramas verslui? Koks Jūsų požiūris į tokias pagalbas verslui?

Mano požiūris į įvairias paramas verslui yra ypatingai teigiamas nes aš pats pasinaudojau UŽT siūloma verslo kūrimui skiriama parama ilgalaikiam materialiam turtui įsigyti, žinoma, kad gauti tokią paramą reikia atitikti tam tikrus kriterijus, bet mano atvėju nesunkiai ją gavau nes universitete studijuota specialybė atitiko planuojamai veiklai, taip pat esu jau turėjęs ne vienerius metus darbo patirtį reklamos srityje todėl suteikta parama puikiai pritapo ir mano veikla katapultavosi aukštyn akimirksniu. Skatinu ir rekomenduoju visiems domėtis ir naudotis.

  1. Kaip pavyko pažinti vartotojus ir jų poreikius? Kas yra Jūsų vartotojas? Tai tik Lietuvos vartotojas ar planuojate „keliauti“ ir į užsienio rinkas?

Verslas kuris kreipiasi į mus dažniausiai ateina su vienu paprastu poreikiu- jis nori parduoti. Mes daugiausia užsakymų gauname iš smulkaus ir vidutinio verslo. Šiandien mes Lietuvoje ir puikiai čia jaučiamės, mūsų veikla filmuoti reklamą verslui labai priklausoma nuo lokacijos, bet mes neatmetame galimybės pakeliauti ir sukurti reklamą užsienio rinkoms.

  1. Kokia Jūsų patirtis su darbuotojais?

Mylėk savo darbuotoją ir taškas. Aš dirbu kartu su savo moterimi ir mes puikiai vienas kitą papildome. Su kitais prisidedančiais prie verslo variklio saisto netiesioginiai santykiai, koloboracijos, bendradarbiavimai ir pan. mes užsakinėjame papildomas reikiamas paslaugas, vykdome barterinius mainus ar kviečiame į komandą didesniam projektui specialistus.

  1. Papasakokite įdomių faktų, nutikimų susijusių su Jūsų verslu ar jo idėja?

Daugelis nepastebi, bet mūsų logotipą: ,,FILMAD‘‘ pažodžiui verčiant į lietuvių kalbą reikštų: ,,filmuoti reklamą‘‘ o kontūras aplink ,,MAD‘‘ reiškia mano inicialų pirmąsias raides.

  1. Įsimintiniausia Jūsų kliento istorija?

Kartą pas mane į studiją pasibeldė mergina, labai graži ir įdomi mergina, charizmatiška ir nepakartojama mergina ta kuri šiandien šalia manęs ir su manim, mano moteris- Roberta. Atsimenu tuomet ji kreipėsi dėl reklamos pub‘ui kurį administravo. Prieš filmavimą neaptarėme detalių buvo vienas kitu susidomėję daugiau nei pačiu darbu, atrodė buvome tarsi užhipnotizuoti todėl viskas vyko filmavimo vietoje, ji sukvietė žymių atlikėjų ir įtraukė visą personalą, kūrėme scenarijų čia ir dabar buvo išties žaisminga akimirka manyčiau iš šono atrodėme keistai, bet rezultate reklama tikrai pavyko- jos pubas sausakimšas trankiai startavo, o mano portfolio atsiradęs video sudomino naujus klientus. Ji yra grafiko dizainerė ir fotografė išties labai jausminga, kūrybiška ir preciziška dėtalėms, dabar jau juokiamias kodėl ji buvo įsivėlus į naktinio gyvenimo ritmą. Nepraėjus nė pusmečiui mes jau dirbome kartu, vienas kitą papildome ir šiandien sėkmingai toliau plečiamės. Tai man yra geriausia ką galėjo atnešti verslas, dar niekada nebuvau toks laimingas ir pasitikintis savimi. Palinkėčiau kiekvienam pradėti įgyvendinti verslo idėjas ir nerti stačia galva, nes tai yra įdomus gyvenimo būdas, ritmas ir aplinka kuri jus nustebins, užgrūdins ir įprasmins.

  • Kuriate video verslui? Kas šiuo metu verslo atstovams reikalingiausia video formatu? Reklama? Pokalbiai dėl darbo? Kas dar netikėto?

Lietuvos rinka maža todėl kiekvienas nori išsišokti aukščiau ir būti pastebėtas, reklamos kokybė auga lygeriačiai konkurencijai, atsiranda naujos platformos reklamos galimybėms, keičiasi atvaizdavimo formatai pritaikyti telefonams tai turi įtakos filmavimo stilistikai, visi nori būti gražūs, estetiški, novatoriški. Taip pat jeigu tai prekė ar paslauga seniau užtekdavo kokybiškų nuotraukų, bet šiandien pirkėjas lepus skaityti jam per daug, o nuotraukoje per mažai informacijos todėl jo akys kimba už trumpo video apie paslaugą ar prekę, jos galimą panaudojimą ar pan.   mūsų darbas perteikti vaizdu aiškią žinutę kuri parduoda, neretai video trukmė nesiekia ir 10sec bet dėl kiekvieno kadro tenka padirbėti iš peties.

  • Kokia Jūsų siūloma paslauga šiuo metu yra populiariausia?

Trumpi video apie paslaugą ar produktą, pritaikyti reklamuotis socialinėje erdvėje. Taip pat ne ką mažiau užsakymų ilgiem ir informatyviem vaizdo klipam kurie bus rodomi kaip priedas prie paslaugos ar produkto.

  • Ko galėtumėte palinkėti žmonėms, turintiems keistą, ypatingą, kitokia, o galbūt tik namūdinio lygio verslo idėją, bet gaunantiems daug kritikos iš šalies, kaip išdrįsti bent pabandyti, kai rodosi nėra šiai dienai nei jokio atspirties taško, nei artimųjų palaikymo, nei laisvų pinigu? Ar būna beviltiškų situacijų? Ar visad yra išeitis?

Jūs beveik atsakėte į klausimą- žinoma yra išeitis, visų pirma reikia domėtis ir mokytis ne tik verslu, bet ir verslumu tai du skirtingi dalykai, jeigu yra paklausa arba jeigu jaučiate, kad ji bus- to pilnai užtenka, kad jums pasisektų tik su sąlyga, kad skirsite visas jėgas, maždaug pirmi du metai yra juodo darbo metai ir čia nieko lengvo nelaukite, o jeigu bijote rizikuoti ir nepasitikite savo jėgomis tai nešvaistykite savo ir kitų laiko.

  1. Kas Jūsų didžiausias įkvėpimas, kasdien pabusti su šypsena? Ir daryti tai ką darote?

Jausmas, kad mano šypsena ir įkvėpimas priklauso būtent nuo manęs paties. Mes patys kuriame save kokiais norime būti. Mes niekam nieko neprivalome įrodyti. Mes renkamės ar būti draugišku ar priešišku. Pernelyg daug nereikšmingų dalykų sureikšminam ir apsikraunam. Manau svarbiausia yra stengtis nesvarbu kokiomis aplinkybėmis ir ką veiktum, juk tokio žmogaus sąžinė visuomet švari, o šypsena plati. Stengiesi ir sekasi.